05 April 2011

Pemilik carta hati aku

Assalamualaikum & annyeong haseyo....

Hallu hallu. aku memang suke giler cite korea. tapi aku ni pelik sikit. urmmm ok pelik banyak. aku bukan jenis orang yang seriously update dengan all the latest korean drama. kalau kawan-kawan aku sume tengah enjoy cite A sekarang ni, aku pulak follow cite B. bila cite A dah tak hot lagi, baru aku follow.. haha pelik tak?

Errr ok. panjang pulak intro aku ni. sebenarnya aku cuma nak share favourite korean drama aku. dan... korean drama memang tak dapat dipisahkan dengan soundtrack nya yang tersendiri atau lebih dikenali sebagai OST. so... check this out~

1.  Save Your Last Dance For Me (2004)



Cite ni dah lama tayang dekat ntv7 dulu. masa tu aku baru form 2. and sekarang, aku ada cd dia. hehe.. ori kot. hati aku tertawan dengan watak Yoo Jin a.k.a Ji Eun Su. she's so determined and strong heart person. Ji Seong a.k.a Kang Hyun Woo pun hensem dowh. nak tau lebih lanjut klik sini.



2.  Love Story in Harvard (2004)


Kenapa aku suka cite ni? sebab love story antara Kim Tae Hee a.k.a Lee Su In yang cute dengan Kim Rae Won a.k.a Kim Hyun Woo yang charismatic ni memang sweet. lagi lagi dorang belajar as a medical and law student kat harvard. serius 10 points out of 10!!! tak caye? try usha sendiri kat sini.



3.  My Girl (2005)



Sape yang tak suka cite sedih leleh leleh, korang patut tengok cite ni. lawak nak mampus!!! haha aku gelak tergolek-golek sampai jatuh tangga dowh. fine aku tipu je! natijahnya, memang lawak+bez. tapi part last-last tu sedih. so sape yang dalam-hati-ada-taman-bunga-taik-ayam, prepare lah tisu jugak. untuk info seterusnya klik sini.



4.  Boys Over Flower (2008)


Aku admit tertawan dengan cite ni sebab hero-hero die hensem+story line dia bez. sebenarnye cite ni sama je macam Hana Yori Dango (Jepun) & Meteor Garden (Taiwan). tapi lebih tepat, sume cite tu adaptasi dari komik Jepun, Hana Yori Dango. aku rasa ramai je yang dah tengok cite ni. tapi kalau nak jugak klik, klik jelah sini.

p/s: aku lebih suka Kim Bum & Kim So Eun. comel kot.. ngee~



5.  All About Eve (2000)



Cite ni memang dah lama giler. tengok lah tahun dia tu. masa tu aku baru darjah 2. mak aku suka sangat cite ni sampai suruh aku belikan cd dia. tapi aku tak suka pun cite ni, cam old fashioned je. bila cite ni dah tayang balik kat ntv7 (baru je habis hari ni), tetiba aku rasa, wallah!! best lah cite ni. so aku pun maraton cd yang aku pernah belikan untuk mak aku dulu...check this out.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...