06 April 2011

SES vs SNSD

Assalamualaikum & annyeong haseyo....


SNSD

Hai. antara penemuan aku sepanjang mengadap laptop 25 jam masa musim menanam anggur ni, aku jumpa live performance SES, lagu Dreams Come True. tarikh performance tu 3/1/1999. yeay betul! tahun 1999. aku baru darjah 1 kot, berhingus lagi. and, SES dah wujud. aku tak kenal sangat sape SES, cuma lepas tengok cite Wonderful Life kat 8tv masa form 1 baru aku tau kewujudan SES. sebab aku minat heroin drama tu... Yoo Jin (Eugene). dia ni ahli SES merangkap heroin favourite drama aku, Save Your Last Dance For Me.


muda giler Yoo Jin masa ni

And and aku jumpa gak eonni aku, SNSD buat performance lagu ni 10 tahun kemudian. well, SES kan sunbaenim (senior) dorang. duduk under label yang sama which is SM Entertainment. so, apa salahnya share-share lagu kan.. ngee. tapi YoonA aku tak join performance lagu ni, cuma Sunny, Seo Hyun, Tae Yeon & Yuri je. al maklum lah.. SES tiga orang je, SNSD pulak sampai 9 orang. tak ke penuh stage tu nanti.


eonni.. you look so adorable

Apa yang boleh aku simpulkan kat sini, outfit artis Korea berubah mengikut zaman. cuba bandingkan outfit SES 12 tahun lepas (1999) dengan outfit SNSD sekarang (2011). dulu, SES ni sopan je. pakai baju labuh, seluar gedoboh. tapi SNSD.. pakai baju ketat, skirt singkat.. haha. pape pun aku tetap suka SNSD, dorang bukannye seksi, tapi hot. contoh seksi macam ni.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...