19 August 2011

Ramalan cuaca yang takkan disiarkan pada bulan puasa

Assalamualaikum & annyeong haseyo...

Hai orang-orang yang berpuasa. dah masuk hari ke-19 kita berpuasa kan. harap-harap korang tu puasa lah hendaknya. segan kot dah besar panjang pun nak ponteng-ponteng puasa lagi. budak tadika pun reti puasa setengah hari ok.


Hari ni aku bukan nya nak cite pasal hikmah atau pun ganjaran berpuasa. oh no no. aku ni takde langsung gaya nak bagi ceramah. aku tau tu... huhu (sedar diri). senang cite, entri ni takde kaitan langsung pun dengan puasa. saja je letak perkataan 'PUASA' tu kat tajuk. bagi gempak sikit... kehkehkeh. tipah tertipu.
...

Errr... ok jom pergi ke topik utama~

Rasanya, segmen ramalan cuaca amat lah tak femes kat Malaysia. entah-entah, ada orang yang tak layan langsung pun ramalan-ramalan cuaca. khurafat katanya... haha. tapi korang tau kan, ramalan cuaca ni femes giler kat Korea dengan Jepun nun. sehari tak tengok ramalan cuaca ibarat tak makan nasi. tak lengkap lah hidup penduduk Korea dengan Jepun tu senang cite.

eh pakcik, happy nampak =)

So skang ni, aku dah dapat jawapan... kenapa ramalan cuaca amat jarang disiarkan kat Malaysia. nak tau kenapa? tertanya-tanya? check the weather forecast below. let's go~




Aku bet, kalau ramalan cuaca macam ni disiarkan kat Malaysia... alamatnya tak berkelip lah mata sume jejaka perkasa yang ada. makcik-makcik akan cuba sedaya-upaya nak halang suami dorang dari tengok tv. makwe-makwe pulak akan sekat kebebasan menonton tv pakwe masing-masing. haha. 

So, agak-agak... kena siar ramalan cuaca yang macam mana kat Malaysia? mungkin kah yang macam ni...




Errr... mungkin tak kot. aku tak sanggup sediakan tisu banyak-banyak masa tengok ramalan cuaca. so, adakah yang macam ni?




Sebenarnya aku suka yang first... muahaha. kan best kalau eonni-eonni aku ni betul-betul jadi penyampai ramalan cuaca. baru lah ada mood nak tengok tv... hehe. till then, adios~


2 comments:

MissViVio said...

hahaha..da mcm personal taste plak kn..ada forecast weather...yg pling klakar yg 1st 2 ah!! :D

kurakuraygslow said...

haha. tulah. gelak guling-guling tengok Soo Young tu. seksi habis.. hehe :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...