29 August 2011

Suasana Raya di Negara Sendiri vs Suasana Raya di Negara Orang

Assalamualaikum & annyeong haseyo...

Pernah tak korang terfikir, di saat kita sume tengah seronok sakan beraya...



Ada insan yang sedang berjuang bermatian-matian kat luar sana, semata-mata untuk meneruskan hidup...



So, kita kena lah bersyukur banyak-banyak memandangkan kita dah pun duduk dalam negara yang aman damai tanpa peperangan mahupun masalah kebuluran yang serius. jangan cemari kedamaian ni dengan sebarang persengketaan atau kekacauan ok =)

"Dan (ingatlah juga), tatkala Tuhanmu memaklumkan : Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih" (Ibrahim : 7)



Pape pun, aku nak mengucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-54 sekaligus Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada sume pembaca blog ni. tak kisah lah korang tu tua ke, muda ke, lelaki ke, perempuan ke, dah kahwin ke, masih bujang trang tang tang ke... sume warga planet Bumi boleh. hatta yang belum lahir ke dunia pun boleh... kehkehkeh =P


Aku jugak nak mintak maaf banyak-banyak kalau ada di antara entri-entri aku yang telah mengguris pankreas korang. percaya lah, aku takde niat walau sebesar kismis sekalipun (mungkin sebesar semut ada.. hehe). kalau aku ada buat salah, tegur-tegur lah ye. takde manusia yang sempurna kat dunia ni. buat sape-sape yang pernah buat salah kat aku tu, korang takyah risau... aku dah pun maafkan. well, hidup ni kena lah saling bermaafan. ye tak?

All in all... aku sayang sume pembaca blog ni. thanks sebab sudi baca blog yang tak seberapa ni. kalau nak duit raya mintak lah kat orang kaya ok. aku tak kaya... hehehe. peace~


* pagi raya baru aku dan family bertolak balik kampung. pape pun, semoga perjalanan kitorang dirahmati. amin~

2 comments:

Noie Chan said...

raya kt malaysia mmg best..
tp klo betoii2 raya..huh

kurakuraygslow said...

ada ke raya bukan betul-betul noie?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...